środa, 17 grudnia 2014

Nadal oddycham....

Czyli uwielbiam Corsona.

Alaina Cordiera, bo takie jest prawdziwe nazwisko Corsona, znam od kilku lat. Moi znajomi z Francji mieli go w fejsbukowych friendach, na youtubie można znaleźć jego występy z francuskich musicali, czyli Belles belles belles i Romeo&Juliette, gdzie był dublerem.

W 2012 Alain po latach pisania dla innych wypuścił swoją pierwszą piosenkę, po angielsku We will come again. Oglądałam ten teledysk - krótki filmik - z zachwytem. Znowu - nie ma mocnego głosu, ale wszyscy krytycy mają rację porównując jego styl śpiewania do Bono czy wokalistów innych angielskich rockowych zespołów.
No powiedzcie sami, jak można się nie zachwycić?
Po dwóch latach w końcu wyszła EPka - na album 11 piosenkowy musimy czekać jeszcze miesiąc. Na EPce znalazł się utwór Raise me up - nie, nie cover Josha Grobana. Zdecydowanie inny.
Połączenie francuskich zwrotek z angielskim wzmocnionym chórem refrenem robi takie wrażenie, że od tej piosenki nie można się oderwać. Jakby Corson przedostał się do polskich mediów... zrobiłby karierę jak Indila. Według mnie. Zresztą, większość francuskojęzycznych artystów powinno robić karierę na całym świecie..
Dzięki supportom przed Calogero, Boy George, Imagine Dragons Alainowi udało się przebić, tak że słuchając francuskiego radia spokojnie można się natknąć na jego piosenki. Bardzo się z tego cieszę, bo jest naprawdę wartościowym artystą.

Encore je tombe
La chute est longue
Je dors éveillé
Des lumières sombres
Eclairent les ombres
Des rêves oubliés

Au loin tu m'appelles
Les mots se répètent
Lentement
La voix des sirènes
M'attire et m'entraîne
Vers le fond

Come raise me up
Wake me up Take me to the light
Raise me up Wake me up Wake me up

 Encore je plonge
Ta voix m'inonde
Comment respirer
A contre sens
Dans l'ambulance
Je te sens tout prêt

Ta voix me réveille
Comme un goût de ciel
Sur ma peau
Je te suis

Reste près de moi
Retiens-moi, je respire encore
Reste là
Si je retombe, je retombe
Nadal spadam
Opadanie jest długie
Czujnie śpię
Ponure światło
Rozświetla cienie
Zapomnianych snów

Z daleka mnie wołasz
Słowa się powtarzają
Powoli
Głos syreny
Mnie przyciąga i zabiera za sobą
Do głębi

Chodź, podnieś mnie
Obudź mnie, zabierz do światła
Podnieś mnie, obudź mnie, obudź mnie

Nadal topię się
Twój głos mnie zalewa
Jak oddychać?
W przeciwnym kierunku
W karetce
Czuję Cię tuż obok

Twój głos mnie budzi
Jak kawałek nieba
Na mojej skórze
Podążam za Tobą

Zostań obok mnie
Trzymaj mnie, nadal oddycham
Zostań tu
Jeśli znowu upadnę, znowu upadnę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz